2010-10-12
 18:24:17

-

Förresten är mor min diagnoserad med Aspergers syndrom nu, till slut. Vilket betyder att jag också kan ha det, eftersom det är ärftligt. Det här glädjer verkligen mig, även om mamma blev ledsen. För vissa gånger har jag faktiskt undrat om det är något fel på mig, för det är några saker som bara är svåra att förstå för min del. Det finns vissa situationer som jag bara inte kan hantera, hur mycket jag än vill. Jag har svårt med skolan, för jag har så svårt att planera, och att få saker gjorda. Sen tycker jag själv också att jag beter mig konstigt ibland, vilket min pojkvän har fått smaka på en hel del. Men många med det syndromet sägs vara väldigt intelligenta, så jag kanske inte har det i alla fall... Skämt å sido. Här kommer ett utdrag från Wikipedia, om Asperger..

Aspergers syndrom medför nedsättningar i förmågan till socialt samspel / social kommunikation(check), ibland också planering/organisationsförmåga(check), fantasi/föreställningsförmåga(check), kroppshållning/kroppsrörelser. Även de individuella faktorerna påverkas som beteendenivå hos personen kan de uppvisa ett annorlunda beteende. Personer med Aspergers syndrom skiljer sig i allmänhet inte utseendemässigt från andra, vilket gör att det kan vara svårt för omgivningen att se deras avvikande beteende. De blir därför ofta missförstådda och kan uppfattas som väldigt blyga, omogna, ohyfsade eller ouppfostrade(check!)


jonatan som ALLTID kommer att älska dig<3

för mig spelar det fan ingen roll om du har det, för mig är du värl precis lika mycket som du alltid varit och kommer att vara älskling!<3<3<3<3<3<3<3<3<3


linda

vaaaa. tror VERKLIGEN INTE att du har det som din mamma har. Jag upplever dig iaf som väldigt mogen, lugn,smart, koncentrerad och helt enkelt helt normal.:o

Jag har också svårt med läxor men jag tror att vi båda ärväldigt lata ;)<3



PUBLICERAT: 2010-10-17, 13:51:43 | URL: http://baralindas.devote.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: